5 best betaalde skills van 2019

De wereld verandert razendsnel. Je kunt dus niet verwachten dat de vaardigheden die 20 jaar geleden belangrijk waren, nu nog steeds relevant zijn. In deze blog benoem ik 5 skills die steeds belangrijker worden in 2019. Verdiep je in deze skills. Hoe beter je deze nieuwe vaardigheden onder de knie krijgt, hoe hoger je financiële beloning. stop er tijd en energie in en wordt rijkelijk beloond. 

Copywriting

In dit nieuwe tijdperk wil de klant niet meer geïnterrumpeerd worden door salesmonologen. Je moet de klant op een sluwe manier gaan verleiden. Marketing in 2019 gaat er meer om dat je de klant onderwijst in bepaalde thema en tegelijk maak je hem steeds ‘warmer’ voor jouw product. De tijd die je hiervoor hebt is kort. Uit onderzoek blijkt dat mensen een concentratieboog heeft van 8 seconde. In deze 8 seconde moet je deze persoon verleiden om jouw website te bezoeken. Om de goede woorden te gebruiken moet je copywriting inzetten.

Online marketing

De inzet van traditionele marketing en online marketing hebben elkaar gekruist. Dit betekent dat als de trend zich doorzet online marketing de boventoon gaat voeren. Online marketing vraagt om een hele andere aanpak en dus ook om andere skills. Als jij je in de diverse onderwerpen van online marketing weet te verdiepen liggen de kansen voor het oprapen.

UX designer

Steve Jobs heeft het succes van Apple hier aan te danken. Je moet beseffen dat de klant in dit tijdsvak ontzettend verwend is. Daardoor zijn de verwachtingen van het publiek ongekend gestegen. Lukt het jouw om je product/website zo klantvriendelijk mogelijk te maken, dan loop je voor op je concurrentie. Bij ieder gebruikspijnpuntje kan de klant afhaken. De concurrentie is immers hoog.

Communicatie en publieke relaties

Anno 2019 zitten we in de betekenis economie. De klant kijkt niet meer wat het product doet, maar eerder waarom het product bestaat. Een voorbeeld is Tony Chocolonely, dit bedrijf is groot geworden door eerlijk chocola tegen een hoge prijs te verkopen. Alles draait om het gevoel dat je krijgt bij het gebruik van je dienst. Zorg dan ook dat deze relatie goed blijft. Hoe zorg je ervoor dat je klant verliefd wordt op je bedrijf?

Data Analyst

Data is het nieuwe goud. Data is erg abstract en je wordt op het eerste gezicht niet veel wijzer van de gegevens. Een data analyst kan deze vertaalslag maken. Hij leest de gegevens uit en vertaalt deze naar inzichten. Wat doet de klant precies op je website? Wat doet hij? Wie is hij? etc. Op al deze vragen kan jij als data analyst antwoord geven.

Conclusie: zet de eerste stap

De bovengenoemde skills zullen in de toekomst steeds beter betaald worden. Wil jij een hoog salaris? Specialiseer je dan in één van deze vakken. Zet de eerste stap op Youtube. Het barst immers van de gratis tutorials

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *